2012 yılında McDonalds Twitter’dan bir kampanya başlattı. McDonalds, #McDStories hashtagi ile kullanıcılardan şirketle ilgili yaşadıkları hikayeleri paylaşmasını istedi. Fakat bu kampanyadaki beklentisi kullanıcıların iyi hikayelerini paylaşması iken, çoğu kullanıcı şirketle ilgili kötü hikayelerini paylaşınca işin rengi değişti.
McDonalds bu kampanya için Promoted Trend satın almıştı ve kendi parasıyla kendi kötü reklamını yapar duruma gelmiş oldu. McDonalds’ın sosyal medya yöneticisi yaptıkları Twitter kampanyasının geri teptiğini kabul etmek zorunda kaldı.
Şirketlerin Twitter’da kampanyalarını yürütürken dikkat etmeleri gereken şeylerden biri de uygun ve doğru kelimeleri hashtag olarak seçmeleridir. Hashtag, gönderilerin etiketlenmesini ve kategorize edilmesini sağlar. Yapılan hashtag ile ilgili paylaşımlar kolaylıkla izlenebilir. Açılan hashtag ile yeni müşteriler elde edilebilir. Böylece daha fazla kişinin kampanyadan haberdar olması sağlanabilir. Aynı zamanda hashtagler
Twitter’da trend topic olmayı kolaylaştıracaktır. Twitter kampanyalarının başarısında hashtaglerin önemli bir rol oynadığı bilinmelidir. Hashtag seçimine gerekli önem verilmemesi şirketlere çok pahalıya mal olabilir.
Doç. Dr. Erkan AKAR
Yazı 16 Aralık 2013'te Pazarmedya.com sitesinde yayımlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder