iStrategy, Fortune 100'deki şirketlerin sosyal medyayı nasıl kullandığı üzerine bir araştırma gerçekleştirmiş. 7 Haziran 2010'da blogunda yayımladığı bu araştırmanın sonuçları şu şekilde sıralanabilir:
Fortune 100'de:
* 20 Asya Pasifik Ülkesi şirket var.
* 3 Latin Amerika Ülkesi şirket var,
* 29 ABD şirketi var.
* 48 Avrupa Ülkesi şirket var.
Bu kapsamda:
* %33'ünün bir şirket blogu var.
* %50'sinin bir Youtube Kanalı var.
* %54'ünün Facebook Fan Sayfası var.
* %65'nin bir Twitter Hesabı var.
Ülkeye göre Twitter Hesabı olan şirketlerin yüzdesi dikkate alındığında:
* Asya Pasifik Ülkelerindeki şirketlerin %40'nın Twitter Hesabı var.
* Latin Amerika Ülkelerindeki şirketlerin %67'sinin Twitter Hesabı var.
* Avrupa Ülkelerindeki şirketlerin %71'nin Twitter Hesabı var.
* ABD'deki şirketlerin %72'sinin Twitter Hesabı var.
Ülkeye göre Facebook Fan Sayfası olan şirketlerin yüzdesi dikkate alındığında:
* Asya Pasifik Ülkelerindeki şirketlerin %40'nın Facebook Fan Sayfası var.
* Latin Amerika Ülkelerindeki şirketlerin %33'ünün Facebook Fan Sayfası var.
* Avrupa Ülkelerindeki şirketlerin %52'sinin Facebook Fan Sayfası var.
* ABD'deki şirketlerin %6'unun Facebook Fan Sayfası var.
Ülkeye göre Youtube Hesabı olan şirketlerin yüzdesi dikkate alındığında:
* Asya Pasifik Ülkelerindeki şirketlerin %35'inın Youtube Hesabı var.
* Latin Amerika Ülkelerindeki şirketlerin %33'ünün Youtube Hesabı var.
* Avrupa Ülkelerindeki şirketlerin %52'sinin Youtube Hesabı var.
* ABD'deki şirketlerin %59'unun Youtube Hesabı var.
Ülkeye göre şirket blogu olan şirketlerin yüzdesi dikkate alındığında:
* Asya Pasifik Ülkelerindeki şirketlerin %50'sinin şirket blogu var.
* Latin Amerika Ülkelerindeki şirketlerin %33'ünün şirket blogu var.
* Avrupa Ülkelerindeki şirketlerin %25'inin şirket blogu var.
* ABD'deki şirketlerin %34'ünün şirket blogu var.
Bununla birlikte şirketlerin %79'u bu 4 platformdan en az birini, %20'si ise hepsini global olarak kullanmaktadır.
Aktivite sıklığına bakıldığında ise:
* Fortune 100'deki şirketlerin kendi Twitter hesaplarını haftalık kullanma sıklığı %82'dir. Her hafta ortalama 27 tweet.
* Fortune 100'deki şirketlerin kendi Youtube Hesaplarını aylık kullanma sıklığı %68'dir. Her ay ortalama 10 video.
* Fortune 100'deki şirketlerin kendi Facebook sayfalarını haftalık kullanma sıklığı %59'dur. Her hafta ortalama 3.6 gönderi.
* Fortune 100'deki şirketlerin kendi şirket bloglarını aylık kullanma sıklığı %36'dır. Her ay ortalama 7 gönderi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder